نامه ۶۰۰ استاد مراکشی برای لغو قرارداد مشارکت با دانشگاه اسرائیلی حیفا 

۶۰۰ استاد مراکشی از دانشگاه خود خواستند قرارداد مشارکت با دانشگاه اسرائیلی حیفا را لغو کند.

۶۰۰ استاد مراکشی و کارمند اداری دانشگاه عبدالمالک اسعدی در شهر شمالی تطوان، از دانشگاه خود خواستند قرارداد مشارکت با دانشگاه اسرائیلی حیفا را لغو کند.

در طوماری خطاب به رئیس دانشگاه، امضاکنندگان همچنین خواستار «توقف همه اشکال عادی‌سازی با نهاد اشغالگر [اسرائیل] و تمامی مؤسسات دانشگاهی وابسته به آن شدند».

در این طومار آمده است: ابتکار ما در راستای همبستگی با مردم فلسطین در برابر نسل‌کشی و جنایات علیه بشریت است که بیش از هشت ماه در معرض آن بوده‌اند؛ و به طور سیستماتیک تمام مؤسسات آموزش عالی را در نوار غزه مورد محاصره قرار داده و رؤسای دانشگاه‌ها، اساتید و دانشجویان فلسطینی را به قتل رسانده است.

گفته می‌شود قرارداد مشارکت در سپتامبر ۲۰۲۲ امضا شد.

پیشتر، دانشگاه کپنهاگ از قطع سرمایه گذاری در شرکت‌های فعال در کرانه باختری اشغالی خبر داد.

در طول ۲۳۰ روز از نسل کشی مداوم اسرائیل در غزه، رژیم اشغالگر اسرائیل به عمد ده‌ها دانشمند، نخبه، دانشگاهیان و محقق فلسطینی را به همراه خانواده‌های آنها هدف قرار داده و ترور کرده است. همه در حالی که در خانه با خانواده‌های خود بودند یا به اقوام خود پناه برده بودند هدف قرار گرفتند. این هفته دفتر رسانه‌ای غزه فهرستی شامل اسامی ۱۰۰ محقق فلسطینی از جمله دانشمندان، اساتید دانشگاه و پزشکان را منتشر کرد که اشغالگران اسرائیلی آنها را به شهادت رسانده‌اند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار